مدیریت رسانه

یک رسانه انقلابی؛ رسانه ای پویا، جذاب، بر مبنای اصول اسلام و در جهت بیداری انسان ها است.

مدیریت رسانه

یک رسانه انقلابی؛ رسانه ای پویا، جذاب، بر مبنای اصول اسلام و در جهت بیداری انسان ها است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیامی توصیه های مهمی به عزاداران حسینی به مناسبت ماه محرم ارائه و تاکید کرد: آمیختن خرافات و کارهاى موهن مانند قمه‌زنى و امثال آن از این بهانه هاست که دشمن را شاد مى‌کند و از آن بهره‌بردارى مى‌کند. باید همه عزیزان به هوش باشند.

 
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی به مناسبت ماه محرم تاکید کرد: قیام و شهادت امام حسین علیه السلام و اسارت اهل بیت؛ پیام‌هایى براى زندگى امروز ما دارد که بیش از همه نسل جوان نیاز به شنیدنش دارند و باید توسط خطباى عزیز و اشعار حماسى مداحان حسینى تبیین و تشریح شود.
 
 متن پیام این مرجع تقلید به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم
 
 ماه محرم ماه آگاهى و بیدارى، ماه عشق و جانبازى، ماه عظمت و سربلندى بار دیگر فرا رسید و شهادت‌نامه سالار شهیدان و یاران فداکارش قرائتى جدید به صورت گفتارى و رفتارى مى‌طلبد.
 
خیل عزاداران حسینى همه جا با عشق و علاقه خود را به صورت خودجوش براى اداى حق مراسم سوگوارى آماده مى‌کند.
 
البته براى بهره‌گیرى کامل از این مراسم پرشکوه که هر سال گسترده‌تر مى‌شود رعایت نکاتى لازم است :
1. حرکت امام(علیه السلام) و یارانش از مدینه تا کربلا و لحظه شهادت و حرکت تاریخى خیل اسیران از کربلا به کوفه و از آن‌جا به شام و سپس به مدینه همه پیام‌هایى براى زندگى امروز ما دارد و بیش از همه نسل جوان نیاز به شنیدنش دارند که باید توسط خطباى عزیز و اشعار حماسى مداحان حسینى تبیین و تشریح شود.
2. دشمنان متعصب و لجوج و کوتاه‌فکر از این مراسم که باعث اعتلاى اسلام و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) است سخت خشمگین و عصبانى هستند و از مشاهده شکوه و عظمت آن خون مى‌خورند. باید با کمال شهامت در برابر آنها ایستاد و مراسم را سال به سال باشکوه بیشترى برگزار کرد ولى در عین حال باید مراقب بود بهانه‌اى به دست آنها داده نشود.
 
3. آمیختن خرافات و کارهاى موهن مانند قمه‌زنى و امثال آن از این بهانه هاست که دشمن را شاد مى‌کند و از آن بهره‌بردارى مى‌کند. باید همه عزیزان به هوش باشند.
 
4. قطع یا کم کردن شدید بودجه‌هاى مربوط به ارسال مبلغان دینى به نقاط دور و نزدیک در داخل و خارج و مخصوصاً مناطق محروم امسال آسیب مهمى به مسأله تبلیغ اسلام در ماه محرم مى‌رساند، بارها گفته‌ایم هیچ یک از برنامه‌هاى دینى مطلقا نه به بودجه این دولت و نه به هیچ دولت دیگرى نباید وابسته باشد که مایه بدبختى است، بلکه باید بر دوش کمک‌هاى همیشگى و جوشان مردمى باشد، بنابراین لازم است امسال عاشقان حسینى از تشریفات اضافى مجالس بکاهند و به جاى آن در ارسال مبلغ به مناطق مختلف توسط مراکز اعزام مبلغ حوزه علمیه کوشش کنند.
 
ما به سهم خود در پر کردن این خلأ کوشش مى‌کنیم ولى نیازها بسیار فراتر از آن است.
 
5. عزاداران عزیز در حفظ مراسم و سبک‌هاى سنتى کوشا باشند، حضور جوانان و نوجوانان را به این مراسم گرامى دارند و آنها را تشویق کنند و اهداف قیام تاریخى عاشورا را براى آنها روشن سازند.
 
6. باید تمام برنامه‌ها در مسیر حفظ اسلام و نظام شکوهمند اسلامى صورت گیرد و در برابر توطئه‌هاى دشمن مخصوصآ در این شرایط کاملا هوشیار باشیم و از ورود مسائل سیاسى جناحى مخصوصآ سوء استفاده‌هاى انتخاباتى جلوگیرى کنیم.
 
7. عزاداران عزیز به نماز اهمیت فراوان دهند و هنگام برپا شدن نماز جماعت مراسم را موقتآ متوقف نمایند و بعد از نماز ادامه دهند زیرا نماز ستون خیمه دین است.
 
8. رعایت نظم کامل در برنامه‌ها، عدم اهانت به مقدسات دیگران، ملاحظه حال همسایگان مساجد و حسینیه‌ها، جلوگیرى از اسراف و تبذیر مواد غذایى و رساندن آن به نیازمندان و خوددارى از قربانى کردن حیوانات در معابر عمومى که سبب آلوده شدن خیابان‌ها و مساجد و تکایا مى‌شود، دلیل بر بیدارى ملت ما خواهد بود، از خداوند اجر و پاداش همگى و حل مشکلات عموم مسلمین و عظمت و اعتلاى اسلام و دفع شرّ اشرار و دشمنان را مسألت داریم.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۸/۲۳
سبحان رضائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی