مدیریت رسانه

یک رسانه انقلابی؛ رسانه ای پویا، جذاب، بر مبنای اصول اسلام و در جهت بیداری انسان ها است.

مدیریت رسانه

یک رسانه انقلابی؛ رسانه ای پویا، جذاب، بر مبنای اصول اسلام و در جهت بیداری انسان ها است.

هنر یک وسیله است و این اهانت به هنر نیست

شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۱، ۰۳:۵۹ ب.ظ

به هر حال هنر یک وسیله است و وسیله‌بودن، اهانت به هنر نیست. اینکه می‌گوییم هنر ابزار است، به‌ هیچ وجه اهانت نیست. من با تقدیس هنر این حرف را می‌زنم. همان‌طور که گفتیم، مثل زبان و نیروی نطق که برترین خصوصیت انسان است، اما ابزار است، هنر هم ابزار است.
قبل از انقلاب می‌گفتند، هنر برای هنر. یعنی به ما که رسیدند، گفتند هنر برای هنر. اما خودشان از فیلم‌های هالیوودی و انواع و اقسام فیلم‌های دیگر استفاده می‌کردند برای پیش‌بردن اهداف استعماری امریکا. یعنی در این صورت، هنر کاملاً در خدمت هدف‌ها و فکرها و ایدئولوژی‌هاست. شما ببینید برای نشان‌دادن مظلومیت یهود و برپانگهداشتن این دولت جعلی و ناماندگار -که قطعاً اسرائیل یک دولت ناماندگار است؛ ماندنی نیست در دنیا و بلاشک از بین خواهد رفت- هزارها فیلم ساخته‌اند. خوب، اگر هنر برای هنر درست است، چرا این کار را کردند؟! هنر برای صاحب هنر، هنر برای خالق هنر و هنر برای آن کسی است که هنر را به ما داد: «إقرا باسم ربک الذی خلق» ؛ «أقرأ و ربک الاکرم» ما باید به نام خدا و برای خدا بخوانیم. هنر باید این جهات را داشته باشد و به نظر من این دو جهت باید رعایت شود.

دیدار رهبر معظم انقلاب با اصحاب فرهنگ و هنر 1382/3/5

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۸/۱۳
سبحان رضائی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی